2 Mayıs 2009 Cumartesi

Herşeye rağmen...


Aldığım mail’lerde şu soruyla sık sık karşılaşmaya başladığım için yazıldı bu yazı:”Hayat sizce bu kadar komik ve güzel mi?”

Bir yazımda Ankara kaçamadığıma söz etmiştim, bilmem hatırlıyor musunuz? Uzun zamandır görmediğim akraba ve dostlarımla nasıl huzur verici, kahkaha dolu iki gün geçirdiğimden bahsetmiştim,hayatıma kattıkları güzellikler için Tanrı’ya şükretmiştim.Ama bu seferki gidişim pek iyi bir gidiş olmadı. Hem de hiç… Bir hafta önce gece yarısı telefonum çaldı. Uzun zamandır tedavi gören, çok sevdiğim birini kaybettiğimizi öğrendim. Apar topar Ankara’ya gittim.Evden içeri girmemle birlikte ardı arkası kesilmeyen kötü haberler aldım. Ardından da bir sakinleştirici… Kuzenlerimin biri kadınlığının en güzel çağında göğüs kanseri olmuş, göğsü alınmak üzere hastanede yatıyor. Ağabeyimin in yakın dostunun erkek kardeşi bir aile tartışmasında araya girdiği için kendi akrabası tarafından bıçaklanarak ölmüş, henüz 32 yaşındayken. Midem iyice sıkışmaya başladı…İki gün sora bir diğer kuzenim tümör teşhisiyle tetkik altına alındı.Final haberi: Bir cenaze törenine katılmak üzere yola çıkan yedi akrabam karşı yönden gelen bir tırın altında kalarak hayatlarını kaybetti.Sağ kalan yok… Belki biraz hava değişimi iyi gelir umuduyla kızları aradım. Ama hüsrana uğradım.”Meral’ciğim, Zeynep kötü, hem de çok” dedi Berrin. Yüreğim ağzıma geldi. “ Nasıl yani?” diye sordum.Eşi tarafından incitildiğini öğrendim.

20 yıldır tanıdığım, son nefesime kadar yanımda olmazsa olmaz dediğim, hayatta hiçbir şeyi kötüye yormayan, herkesin eğlence kaynağı olan ve bir kez bile evliliği yada hayatıyla ilgili en ufak bir sır vermeyen, gözünde bir tek gün bile yaş görmediğim can dostumu gördüğümde tanıyamadım.Hayatı boyunca yüzünden gülümsemesi eksik olmayan dostum eşi tarafında fena halde aldatılmış.Bir kızı var ve ayni durumdaki birçok kişi gibi o da kalmakla gitmek arasında bir yerdeydi. Yıllarca herkesin sorunlarına çözümler bulan, ne zaman sıkıntıda olsam beni cehennemin dibinde bile bulup çıkaran, yüreği kocaman dostum başını dizlerime koymuş hıçkıra hıçkıra ağlarken, yapacak bir şey bulamıyor, yalnızca saçlarını okşuyor ve sakinleştiriyordum zeytin gözlümü…

DÜNYANIN EN ZOR ŞEYİ
Biraz kendimle konuşmak üzere uzun bir yürüyüş yapmaya karar verdim. Yolda kaldırım taşlarını tek tek sayarken hafızamın yettiği günden itibaren hayatımın içinde olan bu insanların bir şekilde beni terk ettiklerini ve yine bir şekilde terk edildiklerini düşündüm.Anılarıma,heyecanlarıma, çocukluğuma, ergenliğime, anneliğime, gülüşlerime, gözyaşlarıma, sırlarıma, sevgilerime ortak olan sevdiklerimi… Aldığım mail’lerde şu soruyla sık sık karşılaşmaya başladığım için yazıldı bu yazı:”Hayat sizce bu kadar komik ve güzel mi?” Değil tabii, değil elbette. Buyurun bir de madalyonun öbür yüzünü aktaralım, bakalım ne olacak… Mail grubumda bana bu soruyu sık sık yönelten bir dostuma ve böyle düşünenlere cevabım olsun bu. Neye yaradı? Bence hiçbir şeye. Sizi üzmekten başka… Evet sevgili Aslı, haklısın! Hayat, her zaman o kadar da güzel değil, bu doğru! Hele hele komik hiç değil. Çok zor,çok acımasız, çok yıpratıcı ve oldukça yorucu, bu da doğru… Ama eğer bunca mutsuzluk ve buca kader içinde yaşamdan tek tük de olsa hoş bir şeyler çıkarabiliyor, insanlara bir iki dakikacık da olsa tebessüm ettirebiliyorsa birileri, bundan daha güzel ne olabilir ki? Çünkü bilindiği gibi dünyanın en zor şeyidir aslında her şeye rağmen gülümsetebilmek.

2005

8 yorum:

  1. hayatta o kadar olumsuzluklara rağmen yüzümüzde tebessümün eksik olmaması gerekir.
    Gerçekten zor bir gün yaşanmış. okurken içim sızladı.

    YanıtlaSil
  2. neslihan..neslihan neslihan..ilk yorumcum benim:))

    bakıyorumda o zamandan bu zamana kayıplar o kadar artmış..mutsuzluklara mutsuzluklar eklenmişş biir süür şey geçmiş üstümüzden ve hala geçmekte...ama malefes ve şükürki herşeye rağmen bir gülümseyiş olmak bir yüzde çok şey demek umut demek...umut biterse herşey biter dimi..güzel yorumun için teşekkür ederim sana..:)

    YanıtlaSil
  3. evet haklısın. Umutlarımız olmasa zaten yaşamanında bir anlamı olmaz. bu günlerde benimde bir umudum var. eğer olursa ilk paylaşacam yer burası olacak.

    YanıtlaSil
  4. dilerim herşey istediğin gibi olur neslihancım...:)umut hiç bitmesin...paylaşalım...

    YanıtlaSil
  5. evet olabilir, hayat yorucu olabilir, sıkıcı olabilir, bazen acı olur olacak tabii ki doğasında var, akrep nası sokmuş kurbaayı derenin ortasında?
    arada güzellikler mutlulular, gülücükler kahkahalar da var.
    Başım ağrıyor, klima takılmış, duvarı sıvamamışlar, huysuz annem huysuz karımla atışmış, huysuz huysuz anlatmışlar. Sinir, bitap geçiyorum makinanın karşısında burayı buluyorum ve şenleniyor günün son demleri. Hayat bu , doğasında var

    YanıtlaSil
  6. hahahahahahahahaha bu kadınların hepsi huysuz hepsiii:)) suçç bizdee sen aldırma takıntılarımız yüüznden dünyayı dar ediyoruz sizlere:))) rahat ol be anacım bırak sıvasız kalsınnn sekizz yıll nolucakk dimiiii amaa,bakma,görme,takılma,örtü ört o sıvanmamış duvarın üzerine şöyle kenarları iğne oyalııı,yada baktın bu saçma oldu bir resim as,boyasız olduu görülmesin duvarın...yok yokkk sizde dill biz yaşamayı bilmiyoruz diyorum ya...detayyylar yedi bitirdi bizi:)))

    bu arada enteresan bir nickin var uykusuz u duymuştum ama uyksusuz kime denir?:))) yada nedirr:)))

    hayat her zaman gülümsemeyi hakediyor...gülümseyişin solmasın:)

    YanıtlaSil
  7. akrep kurbayıı mı sokmuş deredee!!!!???=)(/&%:SSSS

    YanıtlaSil
  8. offf sizin bilmeniz lazım Meral hanım eski! bir öyküdür bu (valla ben sölemedim! siz 17 yaşınızdasınız daha, asla ben sölemedim, ııh hayırrrr kabul etmem)
    ay gördüm gördüm uyksusuz da nerden çıktıysa, typo, düzeltiverdim.

    YanıtlaSil